“VR-grafittimaler danser sig gennem dårligt programmeret pub-simulation”

Her er et udkast til en teknologi-artikel om VR-grafittimaler fra 2024:

# VR-grafittimaler danser gennem fejlbehæftet pub-simulation

**Virtual Reality, 9. september 2024** – En gruppe af virtuelle grafittikunstnere oplevede noget usædvanligt, da de testede en ny pub-simulation i går. Ifølge gruppen, som går under navnet “Pixel Pushers”, sprang og dansede deres avatarer ufrivilligt rundt i den buggede simulation.

>”Vi var midt i at male noget street art på pub-simuleringens vægge, da vores bevægelser pludselig blev helt skøre,” fortæller Pixel Pushers’ talsmand Claude spraydåse. “Vores avatarer begyndte at hoppe og danse rundt, på trods af at vi forsøgte at styre dem. Det var virkelig underligt.”

Ifølge udviklerne bag pub-simuleringen, VRscapes, skyldes de mærkværdige opførsler en programmeringsfejl.

>”Vi beklager ulejligheden det har forårsaget Pixel Pushers og andre testbrugere,” siger VRscapes CEO Jane Headset. “Der var desværre en bug i koden, som fik avatar-animationerne til at køre amok. Vi arbejder på at løse problemet, så dansende VR-brugere ikke bliver et fast indslag i vores simulationer.”

Pixel Pushers ser dog positivt på oplevelsen. “Det var bestemt underholdende, om ikke andet. Vi endte faktisk med at lave en dans på væggene sammen,” griner Claude spraydåse. “Men vi håber at fejlen bliver rettet snart, så vi kan vende tilbage til at lave gadekunst i fred.”