“15-åriges iværksættereventyr smitter af: Fra idé til succes på en engelsk pub”

# 15-åriges iværksættereventyr smitter af: Fra idé til succes på en engelsk pub

**Dato: 2024-12-08 16:09:06**

**København** – En 15-årig elev fra Aarhus har bevist, at alder ikke er en hindring for at blive en succesfuld iværksætter. Med en enkel idé og en stor portion mod har Magnus Hansen skabt en virksomhed, der allerede har skabt opsigt på den engelske pub-scene.

Magnus Hansen, der går på 9. klasse på Aarhus Skole, fik idéen til sin virksomhed, da han var på ferie i England med sin familie. Han opdagede, at der var et marked for en speciel slags pub-spil, der ikke eksisterede i Danmark.

“Jeg så, at der var et stort behov for et interaktivt spil, der kunne engagere gæsterne på en ny måde,” fortæller Magnus. “Så jeg begyndte at tænke på, hvordan jeg kunne skabe noget, der var både underholdende og let at forstå.”

Magnus’ idé blev til virkelighed, da han udviklede et spil kaldet “PubQuizMaster”. Spillet kombinerer klassiske quiz-spørgsmål med moderne teknologi og giver pub-gæsterne en interaktiv oplevelse, der kan spilles direkte fra deres mobiltelefoner.

“Jeg fik hjælp fra min far, der er softwareudvikler, til at udvikle appen,” fortæller Magnus. “Vi arbejdede hårdt på at gøre det så brugervenligt som muligt, så alle kunne deltage uanset alder.”

Efter at have testet spillet på lokale pubber i Aarhus, blev det hurtigt populært. Magnus besluttede sig for at tage det næste skridt og præsentere sit spil for pubber i England.

“Jeg var nervøs, men jeg vidste, at jeg havde en god idé,” fortæller Magnus. “Så jeg tog kontakt til nogle pubber i London og fik dem til at prøve spillet. Det var en stor succes!”

PubQuizMaster er nu blevet en fast del af ugebudgettet i flere engelske pubber, og Magnus har allerede modtaget bestillinger fra andre lande.

“Det er fantastisk at se, hvor hurtigt det er vokset,” siger Magnus. “Jeg elsker at se folk nyde tiden sammen og have det sjovt med mit spil.”

Magnus’ succes har også inspireret andre unge til at tage chancen og følge deres drømme. Hans skole har nu indført et nyt program, der opfordrer elever til at tænke iværksætterisk og udvikle deres egne idéer.

“Magnus er et eksempel på, hvad der kan ske, når man har mod til at gå efter sine drømme,” siger rektor ved Aarhus Skole, Karen Jensen. “Vi håber, at hans historie vil inspirere andre elever til at tænke uden for boksen og forsøge sig med iværksætteri.”

Magnus’ næste mål er at udvide PubQuizMaster til flere lande og måske endda lave en international udgave af spillet. Med sin indstilling og talent til at se muligheder, er der ingen tvivl om, at Magnus Hansen vil fortsætte med at inspirere og begejstre.

**Faktaboks:**

– **Navn:** Magnus Hansen
– **Alder:** 15 år
– **Skole:** Aarhus Skole
– **Virksomhed:** PubQuizMaster
– **Marked:** Pubber i Danmark og England

For yderligere opdateringer om Magnus Hansen og PubQuizMaster, følg vores nyheder på vores hjemmeside og sociale medier.